Висока школа струковних студија за васпитаче Шабац

Вести 2015 година

 

> > > > > > > > > > >
11.12.2015.

У петак, 11.12.2015. године, Љиљана Рељић, васпитачица у шабачкој предшколској установи "Наше дете" је била гост на предавању из Опште педагогије када је одржала радионицу : "Smart board/eco board". Циљ радионице био је упознавање студената са ручно израђеним дидактичким материјалима, еко дидактичким-едукативним таблама за децу. Васпитачице Предшколске установе (ПУ) "Наше дете", Љиљана Рељић и Снежана Цветковић, осмислиле су најбољу еколошку играчку "Паметне еко-табле" за коју су добиле престижну награду на светском такмичењу "A design award and compettition" одржаном крајем марта у Италији.Учесници у радионици били су студенти прве године (смер: струковни васпитач предшколске деце и васпитач деце јасленог узраста). Студентима су представљене "Паметне табле" дизајниране по узору на Монтесори принципе, направљене рециклирањем амбалаже, а представљају савремено дидактичко средство за игру помоћу којег деца стичу знања и вештине. Упознавање студената са дидактичким материјалима инспирисаним дечјом игром, структуираним у складу са савременим дидактичко-методичким и педагошко-психолошким стандардима је врло користно за будућу праксу васпитача при креирању васпитног процеса. Презентацију васпитачице пратили су практични задаци путем којих су студенти увежбавали примену наученог, чиме је радионица остварила како теоријске, тако и практичне задатке. Висока школа струковних студија за васпитаче своја наставна достигнућа пажљиво одмерава према сличним институцијама високог образовања у окружењу и предшколским установама, водећи рачуна да буде академски простор отворен за продуктивну размену искуства и идеја васпитача практичара и студената. Најдрагоцјенији су тренуци као што је овај у којем васпитачи награђени на престижним међународним такмичењима за своју креативност, пожеле да се врате, макар на кратко, месту у којем је почело њихово иницијално образовање.Иницијатори ове посете били су предавач мр Мира Јовановић и наставница практичне наставе Татјана Станковић.


увећај слику


увећај слику


увећај слику


увећај слику


увећај слику

увећај слику

   




05.12.2015.

>У Високој школи струковних студија за васпитаче у Шапцу су додељене дипломе свршеним студентима на основним и специјалистичким студијама. Дипломе је добило 115 струковних васпитача предшколске деце, 13 струковних васпитача деце јасленог узраста и 55 специјалиста струковних васпитача.


увећај слику


увећај слику


увећај слику


увећај слику


увећај слику

увећај слику

   




02.12.2015.

Студенти II године, посетили су 2.12.2015. установу за децу и младе "Кућа добре воље" у Шапцу. Ово је четврта стручна посета наших студената корисницима дома у Касарским ливадама.Посебно интересовање студената изазвао је обилазак сензорне собе намењене деци и младима са поремећајем сензорске интеграције. Директорка и запослени ове установе, омогућили су студентима обилазак сензорне собе намењене деци и младима са поремећајем у развоју. Студенти су имали прилику да се у овој установи упознају са новим видом терапије којом се стимулишу чула а на овај начин олакашава се живот 30 корисника који овде живе, али и још толико оних који преко дана бораве у овај установи. Уз надзор Татјане Станковић, наставнице практичне наставе, студенти су у оквиру вежби из предмета Домска педагогија били укључени у посматрање директног и непосредног рада са децом корисницима дома. Тиме се омогућава примена теоретског знања студената. Квалитетан и свеобухватан третман који овај дом пружа својим корисницима огледа се у бојним, између осталих у третману у сензорној соби. Студентима је омогућено да на терену уоче значај коришћења сензорне стимулације и физичке интеракције која обнавља нарушен квалитет сензорне интеграције и побољшава учење и понашање деце са потешкоћама у менталном развоју. Кроз директно упознавање са средствима и елементима које сензорна соба поседује и принципима рада које се у њој примењују студенти уочавају значај холистичког приступа сензорне интеграције. Демонстрирањем рада средстава из сензорне собе студенти сагледавају начин спровођења визуелних, аудитивних, тактилних подражаја. Будући васпитачи, путем стручне посете овој установи, сагледавају важност развоја сензорних вештина које су деци смештеној у дому неопходне и од велике важности за каснији живот.


увећај слику


увећај слику


увећај слику


увећај слику

   




13.11.2015.

У петак,13.11. студенти Високе школе струковних студија за васпитаче из Шапца, посетили су Креативну радионицу Пинокио у Ваљеву. Стручна посета је организована као део наставе из предмета Општа педагогија. Посета овом дечјем вртићу је прва у низу посета ове године, а од 2010. године студенти Високе школе струковних студија за васпитаче из Шапца обављају стручно-педагошку праксу у Креативној радионици Пинокио.У току посете студент су имали прилику да посматрају активности васпитачица са децом, прикључе им се у играма на задате теме по различитим центрима (манипулативни, драмски, језички, ликовни), учествују у раду ликовне радионице. Студенти су након стручне посете креативној радионици Пинокио понели позитивне утиске о подстицајном окружењу, стручном особљу и вишегодишњем искуству у раду са децом предшколског узраста и примерима добре инклузивне праксе. Посету су организовале Мира Јовановић и Татјана Станковић.


увећај слику


увећај слику


увећај слику


увећај слику


увећај слику

   




13.11.2015.

Стручна посета Пољопривредној школи са домом ученика Ваљево је организована као део наставе из Домске педагогије.Постоји више разлога за посету студената Пољопривредној школи са домом ученика, а то су пре свега највиша оцена квалитета рада ове установе добијена након спроведеног спољашњег вредновања квалитета рада и Светосавска награда за посебан допринос развоју образовања и васпитања у Републици Србији у 2012. години.Ова школа је имала неколико пројеката са школама ван граница Србије и то пројекте са норвешким школама и норвешким Министарством спољних послова као и пројекте са финским школама. Стручни сарадник психолог и васпитачи из дома су упознали студенте са начином организација васпитног рада која се реализује се у оквиру три програмска подручја: учење и развијање личне компетентности ученика, развијање личности и социјалног сазнања ученика, проблематика слободног времена. Дом ученика пољопривредне школе у Ваљеву је прави пример да једна васпитно-образовна установа може да изгледа уређено, лепо и атрактивно. Резултати активности запослених И ученика су многобројна такмичења, заслужена признања. Освојене, награде, похвале и пехари резултат су великог залагања и ентузијазма како ученика тако и њихових васпитача, а то је добар пример праксе за студенте будуће васпитаче. Посету су организовале Мира Јовановић и Татјана Станковић.


увећај слику


увећај слику


увећај слику

   




28.05.2015.

Висока школа струковних студија за васпитаче у Шапцу је промовисала свој нови специјалистички смер - СПЕЦИЈАЛИСТА ЗА РАД СА ДЕЦОМ РАНОГ УЗРАСТА у „Гласу Подриња“ у бројевима од 21.05.2015. и 28.05.2015.године.

 




18-22.05.2015.

Канцеларија за младе града Шапца и њени јунаци, Младиша и Младина, прославили су свој рођендан у Културном центру. Тим поводом су одлучили да је најлепше обележити га са најкреативнијим другарима – предшколцима града Шапца. Наиме, угостили су професоре, стручне сараднике и студенте Високе школе струковних студија за васпитаче из Шапца који су припремили занимљиве активности за најмлађе. Како би рођендан био што занимљивији, одлучили су да траје 5 дана, од 18. до 22. маја, у периоду од 11 до 16 часова сваког дана.

Најважнији посао који деца имају је игра. Играјући се уче и упознају свет око себе. Нама, наизглед једноставне игре за њих су велика открића. Играчке које користе у тим играма веома су битне за децу предшколског узраста. Оне развијају њихову машту, интелектуално мишљење, чула, друге аспекте развоја и подстичу их на креативност. Зато посебну пажњу треба посветити дидактичким играчкама, са којима се деца играју, од каквог су материјала направљењене и у каквим се дидактичким играма могу применити. Све то су и имали на уму, професори и студенти, када су осмишљавали простор, дидактичке игре, играчке и дидактичка средства. Студенти прве, друге и треће године основних студија као реализатори радионица потрудили су се да уз мало маште, адекватно одабраног материјала амбалажног, природног и украсног материјала, заједно са децом направе обиље дидактичких средстава, која су се могла користити у дидактичким игарама, осмишљеним, управо за ову прилику. У шест тематски осмишљених центрића, деца доста тога направила, добро се забавила и понешто научила.

• Математичка радионица - Математика кроз игру

Циљ радионице био је да се деца, кроз пажљиво осмишљену интерактивну игру, упознају са основним математичким појмовима. Релације и операције прве десетице обрађене су кроз игре: Пауново перо, Једемо грожђе, Лишће опада, Засадимо цвеће и др. Игре чаше су осмишљене за развијање релација, појма скупа, настављање растућег и опадајућег низа. Понуђен је дидактички материјал за Танграм, Карте, Домине (бубамара домине, домине са скуповима, домине са скуповима и бројевним картама, домине са бројевним картама и бројевима, геометријски домино). Студенти су осмислили и прилагодили математичким садржајима Игре меморије и Квиз. Том приликом су васпитачи и родитељи могли видети разноврстан дидактички материјал који је, у потпуности, ручни рад студената основних и специјалистичких студија.

Ментори: др Бранка Будимировић, професор струковних студија за ужу област Математичко-информатичке науке и

Небојша Будимировић, асистент за ужу област Математичко-информатичке науке

• Рођенданска маштаоница

Некада су само краљеви славили рођендане. Та времена су прошла па ту привилегију данас имамо сви и можемо организовати своје краљевске забаве. Дечји родендани, као најважнији дан у дечјем календару, посебне су свечаности са пуно лепих поклона. Зато су професори и студенти Високе школе струковних студија за васпитаче, одлучили да на Младишин и Младинин рођендан позову сву децу из ПУ "Наше дете" и приреде им мноштво изненађења. Студенти у овом центрићу, из предмета Дидактичко-игровна средства, потрудили су се да припреме обиље материјала, уз помоћ којег су деца могла да направе своје маске, позивнице и поклончиће, које су могли да употребе у пажљиво одабраним дидактичким играма и тако прославе авантуру коју ће дуго памтити. Могла су, по жељи, да буду осликана и тако се костимирају у духу Face Art-a, тематски одређеног рођендана тог дана. Сваки дан је био обележен новом темом. Деца су на тај начин могла да употребе сву своју креативност и машту и отпутују у прошлост или у будућност, посете дворац страве и ужаса, суоче се са својим страховима или да се запитају кога има на Марсу и у машти тамо одлете и упознају његове становнике.

Ментори: др Саша Дубанин, професор и Марија Лукић, наставник практичне наставе

• Центрић "Упознавалица"

Замишљен је попут Дечјег сајма где налазило шест штандова са обиљем разноврсног материјала, који је прилагођен темама интерактивних радионица које су се играле на тим штандовима. Циљ ових радионица је био да деца, кроз интерактивну, креативну игру, задовоље своју потребу за стваралачким испитивањем света, да се подстакне развој њихових перцептивних и интелектуалних функција, да вежбају фину и крупну моторику и креативно решавају проблеме. Деца су имала могућност слободног приступа сваком штанду, да нешто направе и науче кроз разговор са студентима о теми која је представљена на том штанду. Сваког дана су се мењале теме и садржаји. На дечје велико задовољство, продукте свога рада могла су да понесу кући и покажу родитељима. Богатсво садржаја које им је нудио овај центрић, допринео је динамици њиховог боравка у КЦ. Време је пролетело брзином светлости а она су пожелала да поново буду наши гости. У овом центрићу деца су могла доста тога да виде и направе нпр. од амбалажног материјала еколошке играчке − небеска тела, саобраћајна средства, ветрењаче, роботе, пчелице, лептириће, цвеће, украсне тегле, све у циљу унапређења еколошке свести малишана. Деца су се упознала и са значајем домаћих животиња, са њиховим карактеристикама кроз загонетке, просторне релације, еколошки направљене гињол-лутке домаћих животиња од папирних кеса... На штандићу "Самопоштовање" упознала су се са значењем осећања сопствене вредности и личног достојанства, али и са значајем правилне исхране и њеним предностима и последицама неправилне исхране на штандићу "Здрава храна". На штандићу "Осећања" деца су могла да прошире искуство везано за доживљај љубави, да продубе схватање овог, њима добро познатог осећања, да разговарају са студентима на који начин могу другима да улепшају живот, да разговају о осећању туге и тако поделе искуство са другима, да је невербално изразе и развијају стратегије за њено превазилажење. Штандић "Моје тело" им је понудио да се кроз слагалице и друге дидактичке игре упознају са органима у телу, развију одговорност према себи и сопственом телу, разговарају о очувању здравља и значају здраве исхране за наше органе.

Ментори: мр Мира Јовановић, предавач за ужу област педагогије и Марија Лукић, наставник практичне наставе

• Ликовна радионица – Бојаоница-жврљаоница

Циљ активности заступљених у оквиру ове радионице је био неговање осетљивости за боје, њихове нијансе и интензитет, затим упознавање са елементарним сликарским материјалима и техникама, као и развијање способности декоративне употребе боја на начине који су доступни деци. Деца су помоћу темпера различтих боја осликавала мотиве који су предмет њиховог интересовања и на тај начин изражавала своје емоције и креативност.

Ментор: Драгиша Маринковић, наставник вештина

• Центрић за дечја права

У овом центрићу деца се упознају са значењем права, на тај начин развијају свест да имају своја права, без обзира на то које су расе, боје, пола, националности, вере; да имају право да буду информисана о свему што посредно или непосредно утиче на њихов живот и будућност; да читају новине, књиге за децу; да им се укаже стручна помоћ уколико се разболе; да доносе одлуке које су за њих битне, да изразе неслагање са другима. На овај начин се унапређује дечје самопоштовање. Уколико се дете охрабри да пита, на тај начин доживљава и своја права на емоције што је предуслов за разумевање и осећај сопствене аутентичности, као посебне вредности властите личности. Деца се тако подстичу да препознају свој положај међу људима а израђивањем Албума дечјих права пружамо детету подршку да активно остварује своја права. Деца су имала могућност да смисле неко своје право, о томе поразговарају са студентима, пренесу га на папир, нацртају, обоје, украсе и тако оставе лични печат у изради Албума дечјих права њихове васпитне групе. Студенти су на лицу места њихова права убацивали у албуме лепо украшених, светлуцавих, искричавих, дугиних боја. Васпитачи су их на одласку добијали као прилог за групни портфолио.

Ментори: мр Мира Јовановић, предавач за ужу област педагогије и Марија Лукић, наставник практичне наставе

• Центрић за будуће прваке

На основу усвојеног теоријског знања из предмета Предшколска педагогија, студенти прве године припремили су активности за будуће прваке. Активности садрже различите појмове везане за школу, а осмишљене су тако да деца кроз разговор са студентима реше асоцијацију, затим да изаберу од већ припремљених апликација на којима се налази школски прибор, шта би понели у школу. Даље ће деца заједно са студентима имати прилику да прочитају појам, нпр. директор, дневник, школа и сл., а да након тога објасне или нацртају из свог угла сваки од њих. Такође, у овом центрићу место ће наћи и заслужни родитељи. Студенти су учествовали у прављењу брошуре у којој се могу наћи неки практични савети, сугестије, предлози за превазилажење потешкоћа са којима се родитељи будућих првака сусрећу у свакодневним ситуацијама. Циљ овако замишљених активности јесте пружање подршке како деци тако и родитељима у развијању позитивног односа према школи и успешној адаптацији на нову средину.

Ментори: мр Мира Јовановић, предавач за ужу област педагогије и Кристина Крстић, асистент за ужу област педагогије.


увећај слику


увећај слику


увећај слику


увећај слику


увећај слику

   




25.05.2015.

Додељена награда за најуспешније довршену приповетку "Баба Вујка" на Kонкурсу за завршетак приповедака Лазе К. Лазаревића Стручни жири за оцену радова приспелих на конкурс за завршетак приповетке "Баба Вујка" Лазе К. Лазаревића, објављеног 1. новембра 2014. у саставу: Проф. др Душан Иванић, редовни професор Филолошког факултета у Београду, председник жирија, др Славица Јовановић, професор Високе школе струковних студија за васпитаче у Шапцу, др Ружица Јовановић, професор Високе школе струковних студија за васпитаче у Шапцу донео је одлуку да је приповетку најуспешније довршила Љиљана Наномир из Београда (рад послат под шифром "Галимедеја" ). Књижевно вече поводом доделе награде за најуспешнији завршетак приповетке "Баба Вујка" Лазе К. Лазаревића, oдржано је у Високој школи струковних студија за васпитаче у Шапцу, 25. 5. 2015. године.


увећај слику


увећај слику


увећај слику


увећај слику

   




09.05.2015.

>У Високој школи струковних студија за васпитаче у Шапцу су додељене дипломе свршеним студентима - струковним васпитачима и специјалистима струковним васпитачима. У претходном периоду дипломирало је 16 струковних васпитача и 55 специјалиста струковних васпитача.


увећај слику


увећај слику


увећај слику

   




06.04.2015.

Поводом најрадоснијег хришћанског празника, Ускрса, у Високој школи струковних студија за васпитаче у Шапцу, 6. 4. 2015. године организоване су интерактивне радионице за предшколце из ПУ "Наше дете", под називом "У сусрет Ускрсу". Деца су имала прилике да се, уз обиље припремљеног различитог материјала и средстава, упознају са новим начином припреме декорације својих радних соба у вртићу за долазећи празник. Кроз истраживачку и интерактивну игру она су научила да направе нешто ново, несвакидашње: честитке, украсе и играчке од природног и амбалажног материјала, а притом су се добро и забавила. Имала су прилику да се на маштовит и уметнички начин изразе, а студенти су их водили кроз цео процес стварања игровних средстава која су се касније могла употребити у дидактичким играма из предмета: Дидактичко-игровна средства, Упознавање околине I, Сарадња породице са вртићем, Методика васпитно-образовног радa I и Ликовна радионица. У Музичкој радионици припремљене су различите игре и песме, у складу са темом празника, намењене деци предшколског узраста, које су деца, заједно са студентима, изводила у мањим групама. У Компјутерској радионици деца су имала прилике да виде мултимедијалне презентације дидактичких игара које показују различите говорне и перцептивне вежбе намењене најмлађима и да се кроз њих упознају са симболиком и значајем Ускрса. Деца су се опробала у разноврсним игрицама, а студенти су им помагали у савладавању препрека на које су при томе наилазили. У Математичкој радионици простор је био опремљен тако да су на неколико столова биле постављене слике игара са различитим задацима. Студенти су деци објашњавали на који се начин игре играју: како се користе различите мерне јединице, како се склапа танграм, који су то геометријски облици, на који начин се играју игре меморије... Деца су могла самостално да упознају све геометријске предмете изложене у овом центрићу, да их упоређују, којим скуповима припадају одређени облици. На тај начин деца, кроз игру, стичу самопоуздање, упознају се са новим математичким појмовима, а, уз све то, лепо се друже и боље се упознају са новим другарима и одлично се забављају.


увећај слику


увећај слику


увећај слику


увећај слику


увећај слику

   




31.03.2015.

У пројекту "Корак у свет књига" ПУ "Наше дете" и Библиотеке шабачке, који траје већ две године уназад, 30. и 31. марта, на Дечјем одељењу (нова зграда), учествовали су студенти прве, друге и треће године Високе школе струковних студија за васпитаче у Шапцу у активностима из предмета: Упознавање околине I, Дидактичко-игровна средства, Васпитањe за толеранцију и Васпитно-образовни рад I. У разговору, уз информације које су им студенти саопштили, деца су дошла до сазнања да је Ускрс један од највећих хришћанских празника, да је то је дан ускрснућа, повратка из смрти у (вечни) живот Исуса Христа, који се жртвовао за спас људи. Све ове информације за децу су, саме по себи, занимљиве – деца их радо слушају и памте. То им је дало прилику да испричају и неки свој доживљај у вези са ускршњим обичајима. Уз разговор о предстојећем ускршњем празнику, играјући се, деца су, вођена студентима, направила честитке и декоративне украсе у виду држача за јаја, који ће улепшавати њихове радне собе.


увећај слику


увећај слику


увећај слику


увећај слику


увећај слику

   




31.03.2015.

Поводом обележавања 2. априла, Светског дана особа са аутизмом, студенти Високе школе струковних студија за васпитаче у Шапцу, посетили су Дом за децу са аутизмом "Кућа добре воље" у Касарским ливадама. Циљ посете је подршка наших студената кампањи Града Шапца који преко своје Службе за локална права и услуге у социјалној заштити као и сваке године обележава овај дан. Тим поводом студенти су се придружили уједно и европској кампањи обележавања овог датума који ове године носи мото Аутизам. Стоп дискриминацији. (Autism. Stop discrimination.) .Стручна посета је организована на предлог мр Мире Јовановић и сарадника Татјане Станковић и Марије Лукић.Студенти који похађају педагошку групу предмета присуствовали су предавању на тему: Аутизам. Стоп дискриминацији. Излагачи на трибини су били Весна Петровић, председница републичког удружења, Мира Игњатовић, председница шабачког удружења и др Весна Вуковић, лекар спец. неуропсихијатар. На трибини су представљена досадашња искуства у примени Монтесори материјала у инклузивним програмима за децу са аутизмом. Током присуства трибини и обиласка ове установе студенти су захваљујући терапеутима у различитим програмима за особе са аутизмом могли да виде како изгледа практичан рад и чују њихова искуства. На крају посете студенти су изразили велико задовољство присуством трибини, коју су окарактерисали су као драгоцено искуство које ће им значајно користити у даљем студирању и будућој пракси васпитача.


увећај слику


увећај слику


увећај слику

   




16.03.2015.

У понедељак, 16. марта, студенти Високе школе струковних студија за васпитаче у Шапцу су посетили Школу за ученике оштећеног вида "Вељко Рамадановић" у Земуну. Стручна посета је организована као део наставе из педагошке групе предмета. Студенти су имали прилику да упознају рад ове познате институције која слепој и слабовидој деци из целе Србије пружа могућност да се развију у радно способне и самосталне особе. Посета је организована у сарадњи са господином Луком Младеновићем, председником Међуопштинске организације слепих и слабовидих Шабац. У току посете студенти су информисани о раду школе који се заснива на редовном наставном плану и програму који је прилагођен деци оштећеног вида и обухвата предшколско и припремно предшколско васпитање и образовање, основно образовање и васпитање и средње образовање и васпитање. Школа се бави и раном интервенцијом, кућном наставом, образовањем одраслих, а постоји могућност ванредног образовања, преквалификације и доквалификације и специјалним програмима. Током посете, студенти су сазнали много занимљивих и корисних података о функционисању школе, стручној подршци и наставним средствима за децу у систему инклузивног образовања и васпитања, Ресурсном центру који се бави штампом на Брајевом писму и увећаном црном тиску, снимањем тонских записа у студију и израдом тифлодидактичких средстава и играчака. Студенти су у Библиотеци могли да виде књиге које се користе у настави, атласе, албуме и збирке цртежа, физичке и политичке географске карте, друштвене игре за слепе и слабовиде, а у Музеју да се упознају са историјатом Школе у време када је у њој радио Вељко Рамадановић. Ова стручна посета је занимљиво искуство битно за сваког будућег васпитача, јер су студенти имали прилику да се упознају са специфичностима организације васпитног рада, превентивне здравствене заштите и неге деце и ученика у Дому . Посету су организовале Љиљана Станков, Мира Јовановић и Татјана Станковић.


увећај слику


увећај слику

   




06.03.2015.

Конференција академија струковних студија Србије, под поткровитељством Министарства просвете, науке и технолошког развоја, и EURASHE – European Association of Institutions in Higher Education одржали су 06.03.2015. године у Палати Србија семинар о регионалној сарадњи Профилисање високог струковног образовања. Семинар је отворио министар просвете, науке и технолошког развоја др Срђан Вербић, семинаром је председавала др Ружица Станковић, проф. председник Конференције академија струковних студија Србије. Семинару су присуствовали: Јохан Клоет, генерални секретар EURASHE, Марко Грдошић, пројект менаџер EURASHE, Раимунд Худак, представник DHBW Универзитета из Штутгарта, др Милован Шуваков, помоћник министра просвете, др Мирјана Весовић, начелник Одељења за систем високог образовања, европски образовни простор и правне пословe, проф. др Мирољуб Миливојчевић, генерални секретар Националног савета за високо образовање, проф. др Нада Ковачевић, проректор Универзитета у Београду, проф. др Вера Вујчић, заменик председника Комисије за акредитацију и проверу квалитета, Денис Јукић, саветник Центра за едукацију Привредне коморе Србије, Марија Филиповић-Ожеговић, управитељ Темпус – Еразмус+ канцеларија у Србији, представници високих школа струковних студија Србије, Словеније, Хрватске и Македоније, председник Студентске конференције академија струковних студија Србије Небојша Андријевић. На семинару је било речи о сарадњи високошколских установа из региона, неки од учесника одржали су своје презентације.


увећај слику


увећај слику


увећај слику